Портал Київської міської державної адміністрації

Проект

Розробка нового порталу для Київської міської державної адміністрації

На початку 2016 року до нас звернулась КМДА із завданням оновити дизайн офіційного порталу київської влади. Ми з натхненням приступили до роботи, але швидко дійшли розуміння – ресурс потребує не просто візуального та структурного оновлення. Ми маємо змінити підхід. Так Київ отримав перший в Україні ресурс, що дійсно відповідає потребам мешканців та гостей міста.

Проблема

З першого погляду на діючий сайт зрозуміло, що вирішити проблему киянина, який на нього завітав у пошуках офіційної відповіді та допомоги, ресурс не в змозі. Фактично, це портал новин, які висвітлюють діяльність влади. Деяка інша корисна для громадян інформація хаотично розподілена по розділам та сторінкам, а багато питань, які входять до компетенції міста, залишаються без відповіді. Аби дізнатись, як встановити лічильник на опалення або вклеїти фото в паспорт, киянин має бути віртуозним гугл-шукачем, але достовірність знайденої інформації часто сумнівна.

Дослідження

По-перше, ми дослідили досвід зарубіжних міст і переконалися: найкращі ресурси ставлять за мету допомогти користувачам у вирішенні їх проблем замість хизування власними успіхами та “покращенням”. Серед вдалих прикладів – Барселона, Амстердам та Лондон, але справжнім взірцем став Манчестер.

Спілкування з міськими активістами та представниками бізнесу тільки підтвердило нашу гіпотезу – посипались дощем пропозиції щодо питань, які має висвітлювати новий портал. Стало зрозуміло, що портал має охопити всі важливі сфери життя міста та його мешканців.

Звісно, неможливо відповісти на всі без виключення питання, тому ми поставили за мету охопити найбільш популярні та важливі питання. Аби з’ясувати, які питання та проблеми у мешканців міста виникають найчастіше, вернулись до статистики контактного центру 1551 та центрів надання адміністративних послуг.

Опитавання користувачів: які саме теми цікавлять людей, які є критичні питання, за якими послугами звертаються, які документи шукають і таке інше.

Окремим важливим питанням за результатами досліджень постала величезна потреба в комунікації київської влади з мешканцями. Так було вирішено створити єдиний інформаційно-сервісний онлайн-простір, який об’єднає під одним дахом усі міські ресурси. Портал мав спростити комунікацію між киянинами та містом, зробити її максимально зручною для обох сторін.

Так народилася ідея створення єдиного особистого кабінету городянина та єдиного екаунту “Київ ІД”. Він надає доступ до багатьох міських сервісів, наприклад, до системи звернень громадян 1551, смс та емейл сповіщень, електронних послуг тощо.

Ми поставили перед собою задачу: надавати повні та точні відповіді на питання, які найчастіше виникають у киян, допомагати вирішувати проблеми та отримувати послуги, які надає місто.

Реалізація

Процес розробки сайту міста вперше став публічним: для обговорення ідей та контролю над процесом було створено робочу групу, в яку ввійшли дизайнери, журналісти, бізнесмени, активісти та просто небайдужі кияни.

Наразі головна сторінка порталу відображає різні тематики, що об’єднані за 16-ма логічними та зрозумілими напрямками, наприклад:

  • «Навколишнє середовище міста» включає в себе всі питання, що стосуються сміття, пляжів, парків та зелених зон міста,
  • розділ «Дороги, транспорт та парковки» відповідно покриває усі інфраструктурні питання щодо міських доріг,
  • утримання будинків, опалення та водопостачання об’єднані у розділ «Будинок та комунальні послуги»,
  • усі питання, щодо пільг, соціального захисту та отримання відповідних довідок зазначені у «Пільги, довідки та соціальних захист»
  • та інше.

Відтепер, киянин, який зареєструвався у системі, зможе на одному порталі подати звернення або петицію, взяти участь у обговоренні, ознайомитися з новинами та подіями міста. Також, в особистому кабінеті можна вказати «свої» місця, наприклад, адресу будинку або роботи, та завжди бути в курсі усіх відповідних планових робіт, надсилати скарги та іншу актуальну інформацію.

Звісно, влада має почати розмовляти з киянами людською мовою. Тому до створення матеріалів підійшли з особливою увагою. Інформація на новому порталі є унікальною, так як була повністю переписана командою копірайтерів для більш зрозумілого та звучного сприйняття користувачами. Окремою роботою була перевірка та актуалізація усіх даних – адреси, телефони, час роботи кожної установи, що зазначена на порталі.

Результат

https://portal.kyivcity.gov.ua/