«Допомога по безробіттю» на порталі «Дія»

Проєкт

Онлайн-послуга «Допомога по безробіттю» для Державної служби зайнятості на замовлення Міністерства цифрової трансформації України

Завдання

У зв’язку з карантином та стрімким зростанням безробіття розробити онлайн послугу «Допомога по безробіттю»:
  • оптимізувати бізнес-процес надання онлайн послуги;
  • адаптувати заяви надання статусу безробітного та призначення фінансової допомоги для онлайн послуги;
  • розробити UX дизайн;
  • впровадити на порталі державних послуг Дія.

Реалізація:

В роботі над створенням онлайн сервісу «Допомога по безробіттю» можна виділити два основних блоки:
  • розроблення процесу надання онлайн послуги;
  • технічна реалізація на порталі Дія.
Для того щоб створити по-справжньому діджитальну послугу – просту, зручну, що економить час, спочатку ми провели аналіз:
  1. Команда бізнес-аналітиків вивчила заплутане законодавство та практику центру зайнятості.
  2. Визначили чіткі вимоги та правила надання послуги.
  3. Структурували з них цифровий бізнес-процес.

Трансформування послуги, що існує вже тривалий час та має величезний нормативно-правовий спадок, – це не просто оцифрувати поля з паперу. Адже в таких заявках зустрічаються величезні анкети, юридичні формулювання, абзаци з закону чи навпаки незрозумілі скорочення.

Ми подивилися на заявку очима своїх мам і розробили просту анкету, заповнення якої нагадує онлайн консультацію:
  • Анкета адаптивна – сервіс формує тільки ті питання і документи, що необхідні у конкретному випадку.
  • Зрозумілою мовою. Ми спростили юридичні формулювання і створили запитання, на які можна дати коротку відповідь – так або ні.
  • Крок за кроком користувача супроводжують пояснення.

〈Часом, ми вели палкі суперечки про формулювання того чи іншого питання в заяві — «а що це змінить для замовника?», — ми зупинялись та підіймались на рівень бізнес-процесу. Інколи ставало ясно, що це питання ні на що не впливає і його можна взагалі не задавати.〉
Лигін Артем, UX Designer

Ми синхронізували сервіс з державними реєстрами – інформація про користувача перевіряється автоматично. Це зменшує кількість документів і даних, які необхідно внести. Якщо інформація свідчить, що статус безробітного не може бути надано, система одразу про це повідомляє й економить час як користувача, так співробітника центру зайнятості.

Ідентифікація особи відбувається за допомогою електронного підпису, тому додаткові підтвердження при оформленні заяви не потрібні.

В результаті на порталі Дія користувачі можуть дистанційно звернутися до центру зайнятості в зручний час з будь-якого електронного пристрою:
  1. Зареєструватися на порталі diia.gov.ua за допомогою електронно-цифрового підпису або BankID та обрати послугу «Допомога по безробіттю».
  2. Пройти анкетування та додати необхідні документи.
  3. Обрати зручний центр зайнятості, не обов’язково за місцем реєстрації.
  4. Вказати реквізити соціального рахунку для виплат.

Відтепер немає потреби нічого роздруковувати та підписувати вручну – все в одному місці, максимально автоматизовано, просто і зрозуміло.

Технічна реалізація

Технічна сторона забезпечена технологією BPMN. Ми оновлюємо та поліпшуємо власну технологію з кожним проєктом і можемо реалізувати такі сервіси швидко.

Головним викликом при розробці цієї послуги також була велика терміновість. Завдяки напрацьованим технологіям ми впоралися всього за 3 тижні, що є неймовірно коротким строком і мали можливість приділили максимум часу саме розробці логіки онлайн послуги, спрощенню її процесів, автоматизації та user experience.

Технології, що були використані

  • Платформа для створення і запуску нових послуг BPMN і високопродуктивна мікросервісна архітектура в захищеній хмарі;
  • Інтеграція з держреєстрами з використанням апаратних криптомодулей;
  • Інтеграція з системою взаємодії Трембіта, що є аналогом естонської X-Road;
  • Гнучкі налаштування, щоб швидко впроваджувати нові послуги і адаптувати існуючі;
  • Інструменти моніторингу, які дозволяють в режимі реального часу спостерігати за станом системи;
  • Пакет автотестів і технологія розгортання (Gitlab CI / CD), яка дає максимальний контроль над якістю коду і продукту в цілому.

Результат

diia.gov.ua/services/dopomoga-po-bezrobittyu

Корисні посилання

Запуск портала Дія і послуг для ФОП

єМалятко

Страховий поліс

Електронний підпис

  • Клієнт Міністерство цифрової трансформації України
  • Дата 25.05.2020
  • Теґи Design, Web Development
  • URL Переглянути проект